codebazan


برای ورود به کانال کلیک کنید / دانلود تلگرام نسخه ویندوز رابطه عایشه با اهل بیت تصویر کتاب - قرآن و اهل بیت تنها راه نجات
سفارش تبلیغ
صبا
 
رابطه عایشه با اهل بیت تصویر کتاب

بررسی رابطه عایشه با اهل بیت رسول خدا ص + تصویر کتاب

خوشحالی او از شهادت علی ع و حضرت فاطمه س و کینه او از اهل بیت ع و جلوگیری او از دفن امام حسن ع در کنار رسول الله ص و ...در ادامه مطلب

(البته دوستان بزرگوار محقق،هرچه زودتر به این منابع دسترسی پیدا کنید بهتر است،زیرا وهابیون مثل موریانه ،به جان کتاب ها افتاده اند و به احتمال 99 درصد و نیم،در چاپ های جدید از این کتاب ها،این مطالب را نخواهید دید!!!!!  این پست را بخوانید و ببنید تا متوجه عرض بنده شوید ))

جهت مشاهده تصاویر،بر روی آدرس همان کتاب،کلیک کنید

1- خوشحالی و روشن شدن چشمان عایشه از شهادت علی علیه السلام

ابن سعد در الطبقات الکبرى، نقل کرده‌ که وقتى خبر شهادت امیرمؤمنان ع به عائشه رسید، براى نشان دادن شادى خود این شعر را خواند:وذهب بقتل علی علیه السلام إلى الحجاز سفیان بن أمیة بن أبی سفیان بن أمیة بن عبد شمس فبلغ ذلک عائشة فقالت:فأَلقتْ عَصاها واستقرَّ بها النَّوى **کما قرَّ عیناً بالإیابِ المُسافِرُ.سفیان بن أمیه، خبر کشته على علیه السلام را به حجاز برد، وقتى این خبر به عائشه رسید گفت:عصایش را انداخت و سرجاى خودش آرام گرفت.همچنان که چشم‌ها در هنگام بازگشت مسافر روشن مى‌شود. طبقات ابن سعد ج3ص38 مکتبه الخانجی قاهره

دیگر منابع اهل سنت که این مطلب را نقل کرده اند:تاریخ الطبری، ج3، ص159، دار الکتب العلمیة و مقاتل الطالبیین، ج1، ص11، طبق برنامه الجامع الکبیر و  الکامل فی التاریخ، ج3، ص259،دار الکتب العلمیة و ...

مقصود عایشه از گفتن این شعر آن بود که در حقیقت مى‌خواست بگوید از بابت على خیالم آسوده شد، دلم آرام گرفت، و سینه‌ام باز و فکرم راحت شد، چون همیشه منتظرچنین خبرى بود، مانند کسى که انتظار مسافرى را داشته باشد که به آمدن مسافر چشم‌هایش روشن و قلبش آرام‏ گردد؟!این بیت از شعر که از زمان جاهلیت بر جاى مانده، زمانى استفاده مى‌شود که بعد از سختى، اندوه و مشکلات زیاد، گشایش، راحتى و شادى نصیب انسان شود.خود «انداختن عصا» کنایه است از اطمینان قلب و آسودگى خاطر  که وقتى شخصى در مکان معینى قلبش آرام و فکرش آسوده شود، گفته مى‏شود «القى عصاه».

2-عایشه حتی  از بردن نام علی علیه السلام هم،بدش می آمد!

در صحیح بخارى و دیگر صحاح اهل سنت آمده است که عائشه، حتى دوست نداشت که نام امیرمؤمنان ع را ببرد!! دقت کنید:2588- حَدَّثَنَا إِبْرَاهِیمُ بْنُ مُوسَى قَالَ أَخْبَرَنَا هِشَامُ بْنُ یُوسُفَ عَنْ مَعْمَرٍ عَنِ الزُّهْرِىِّ قَالَ أَخْبَرَنِى عُبَیْدُ اللَّهِ بْنُ عَبْدِ اللَّهِ قَالَ قَالَتْ عَائِشَةُ لَمَّا ثَقُلَ النَّبِىُّ - صلى الله علیه وسلم - وَاشْتَدَّ وَجَعُهُ اسْتَأْذَنَ أَزْوَاجَهُ أَنْ یُمَرَّضَ فِى بَیْتِى فَأَذِنَّ لَهُ، فَخَرَجَ بَیْنَ رَجُلَیْنِ تَخُطُّ رِجْلاَهُ الأَرْضَ، وَکَانَ بَیْنَ الْعَبَّاسِ وَرَجُلٍ آخَرَ. قَالَ عُبَیْدُ اللَّهِ فَذَکَرْتُ ذَلِکَ لاِبْنِ عَبَّاسٍ مَا قَالَتْ عَائِشَةُ فَقَالَ لِى وَهَلْ تَدْرِى مَنِ الرَّجُلُ الَّذِى لَمْ تُسَمِّ عَائِشَةُ قُلْتُ لاَ. قَالَ هُوَ عَلِىُّ بْنُ أَبِى طَالِبٍ.عبید الله بن عباس از عائشه نقل کرده است که: وقتى بیمارى رسول خدا (ص) شدت گرفت، از همسرانش اجازه گرفت که در خانه من دوران نقاهت را بگذراند و آن‌ها اجازه دادند؛ پس در حالى که پاهاى حضرت بر زمین کشیده مى‌شد، و دو مرد که یکى از آن‌ها عباس و دیگرى مردى دیگرى بود، خارج شد..عبید الله گفت: من سخن عائشه را براى ابن عباس نقل کردم؛ پس ابن عباس گفت: آیا مى‌دانى آن مردى که عائشه نامش را نبرد چه کسى بود؟ گفتم خیر. گفت: او على بن أبى طالب بود.صحیح بخاری ج2 ص234 المطبعه السلفیه

 

همچنین رجوع شود به صحیح مسلم، ج 1   ص 312، ح418، کِتَاب الصَّلَاةِ، بَاب اسْتِخْلَافِ الْإِمَامِ إذا عَرَضَ له عُذْرٌ من مَرَضٍ وَسَفَرٍ، دار إحیاء التراث العربی و...

ابن حجر عسقلانى در فتح البارى و بدر الدین در عمدة القارى در شرح این روایت مى‌گویند:قوله قال هو على بن أبى طالب زاد الإسماعیلى من روایة عبد الرزاق عن معمر ولکن عائشة لا تطیب نفسا له بخیر ولابن إسحاق فی المغازی عن الزهری ولکنها لا تقدر على أن تذکره بخیر.این جمله بخارى «قال هو على بن أبى‌طالب» اسماعیلى به از عبد الرزاق از معمر نقل کرده است که:چون عایشه از على دل خوشى نداشت.و ابن اسحاق در مغازى از زهرى نقل کرده است که:چون عائشه نمى‌توانست از على (علیه السلام) به نیکى یاد کند.فتح الباری شرح بخاری ج2ص156 المکتبه السلفیه و عمده القاری عینی ج5ص281 دارالکتب العلمیه

 

احمد بن حنبل نیز ادامه روایت را این گونه نقل کرده است:وَلَکِنَّ عَائِشَةَ لاَ تَطِیبُ له نَفْساً.چرا که عائشه، دلش نسبت به او پاک نبود (از او خوشش نمى‌آمد).مسند الإمام أحمد بن حنبل، ج 6، ص 228، ح25956

3- کینه و نفرت شدید عایشه از امیرمومنان علی ع!

 در منابع متعدد اهل سنت چنین آمده که: عایشه می گفت: به خدا قسم همچون زنى که از هووى خویش نفرت دارد، از على نفرت داشتم.«واللّه‏ ما کان بینی و بین علیّ فی القدیم إلاّ ما یکون بین المرأة و أحمائها». ابن‏ کثیر، البدایة و النهایة: ج 10 ص 472،مرکز البحوث و الداراسات العربیه حوادث سال 36 هجرى قمرى، مسیر علی بن أبیطالب من المدینة إلى البصرة بدلاً من الشام.

دیگر منابع اهل سنت که این مطلب را نقل کرده اند:طبرى، تاریخ الأمم و الملوک: ج 3، ص 60 ـ 61، حوادث سال 36 هجرى قمرى، تجهیز علیّ رضى‏الله‏عنه عائشة من البصرة؛  و ابن‏ اثیر جزرى، الکامل فی التاریخ: ج  2، ص 348، حوادث سال 36 هجرى قمرى، ذکر مسیر علیّ إلى البصرة و الوقعة  و .....

4- سجده عایشه در هنگام رسیدن خبر شهادت علی ع به او !!

ابوالفرج إصفهانى، دانشمند پرآوازه و مقبول نزد اهل سنت، در کتاب مقاتل الطالبیین با سند صحیح نقل کرده است:حدثنی محمد بن الحسین الأشنانی، قال: حدثنا أحمد بن حازم، قال: حدثنا عاصم بن عامر، وعثمان بن أبی شیبة، قالا: حدثنا جریر، عن الأعمش، عن عمرو بن مرة، عن أبی البختری، قال:لما أن جاء عائشة قتل علی علیه السلام سجدت.أبوالبخترى گفته: وقتى خبر شهادت على علیه السلام به عائشه رسید، سجده کرد.مقاتل الطالبیین، ج1، ص11، طبق برنامه الجامع الکبیر.سند این روایت کاملا صحیح و تمام راویان آن ثقه هستند.

 5-حاضر نشدن عایشه در وفات حضرت فاطمه س و همچنین خوشحالی او از این خبر!

 ابن ابی الحدید معتزلی هم می نویسد: ثم ماتت فاطمة ، فجاء نساء رسول الله صلى الله علیه وآله کلهن إلى بنی هاشم فی العزاء إلا عائشة ، فإنها لم تأت ، وأظهرت مرضا ونقل إلى علی علیه السلام عنها کلام یدل على السرور .پس از شهادت حضرت زهرا علیهاالسلام، تمام همسران رسول خدا صلی الله علیه وآله وسلم به سوی بنی هاشم برای تسلیت آمدند، اما عایشه خود را به مریضی زد و حضور نیافت. به امیرالمومنین علیه السلام نیز اخباری رسید که عایشه از شهادت حضرت زهرا علیهاالسلام، ابراز خوشحالی کرده است.شرح نهج البلاغه ابن ابی الحدید ج9 ص 198   مؤسسة إسماعیلیان للطباعة والنشر والتوزیع.((بنا بر مکتبه اهل البیت))

6- جلوگیری عائشه، از دفن جنازه امام مجتبى (ع) در کنار رسول خدا (ص:

ابن عبد البر قرطبى، دانشمند پرآوازه اهل سنت در کتاب بهجة المجالس مى‌نویسد:لما مات الحسن أرادوا أن یدفنوه فی بیت رسول الله صلى الله علیه وسلم، فأبت ذلک عائشة ورکبت بغلة وجمعت الناس، فقال لها ابن عباس: کأنک أردت أن یقال: یوم البغلة کما قیل یوم الجمل؟!.هنگامى که حسن (علیه السلام) از دنیا رفت، خواستند که او را در خانه رسول خدا (ص) دفن کنند؛ پس عایشه از این کار جلوگیرى کرد، سوار بر قاطرى شد و مردم را جمع کرد. ابن عباس به او گفت: (تو مى‌خواهى همان کارى را که در جمل انجام دادى انجام بدهی) تا این که مردم بگویند: «روز قاطر» همان طورى که مى‌گویند روز شتر ؟بهجة المجالس وأنس المجالس، الجزء الأول من قسم الأول، ص100،دار الکتب العلمیة

دیگر منابع:البلاذریأنساب الأشراف، ج1، ص389، طبق برنامه الجامع الکبیر.إبن أبی‌الحدید شرح نهج البلاغة، ج16، ص8، دار الکتب العلمیة - بیروت

7- آتش افروزی عایشه در جنگ جمل بر علیه امیرمومنان علی ع، که باعث کشته شدن هفتاد هزار - کم تر یا بیشتر - مسلمان بی گناه شد.(این مطلب مانند خورشید در وسط روز  هست و هیج جای انکار ندارد.)

حال آن کسانی که می خواهند به زور و هر طوری که شده،رابطه بین عایشه و اهل بیت پاک و معصوم رسول خداص را خوب نشان بدهند،لطفا بیایند و نظر خودشون رو بیان کنند.

===========================
وقتی خداوند ناله و زاری می کند+تصویر
خدای موفرفری+تصویر
خدای بندتمبانی+تصویر
خدا می خندد+تصویر

فتوای زشت و شنیع ابوحنیفه درباره نزدیکی با محارم تصویر
امام جماعتی که از بز زاده شده+تصویر

صحابی صالح و دین دار و فحش دادن او به عایشه+تصویر
دانلود مطالب وبلاگ با حجم بسیار پایین

زلزله بوشهر و سراوان از نگاه شبکه وهابی کلمه+تصویر و کلیپ
احمدبن حنبل غیر خدا را صدا می زند و به کمک می خواند+تصویر
جایگاه زن در مکتب اهل سنت(قسمت اول) + تصویر
جایگاه زن در مکتب اهل سنت(قسمت دوم) + تصویر

بطلان خلافت خلفای سه گانه با روایتی از صحیح مسلم+تصویر
خوردن موش حرام نیست!+تصویر

ازدواج با جن از دیدگاه وهابیت
خلوت زنان با میمون حرام است + تصویر



درباره سایت

جهت عضویت در کانال تلگرام وبلاگ قرآن و اهل بیت تنها راه نجات ،کلیک کنید https://telegram.me/shoobahat استفاده از مطالب برای عموم،آزاد است



در این وبلاگ
در کل اینترنت
بنر دوستان
کانال تلگرام ما
انصار آل محمدص
ابوتراب
ولی عصر
قرآن و اهل بیت تنها راه نجات
آخرین مطالب
سرقت های علمی ابن تیمیه قسمت پنجم
سرقت های علمی علمای اهل سنت از دیگران قسمت چهارم
سرقت های علمی فخر رازی مفسر اهل سنت از دیگران
سرقت های علمی ابن تیمیه قسمت ىوم
سرقت های علمی ابن قیم الجوزیه،امام وهابیون
ابن تیمیه:صحابه بدون وضو نماز می خواندند
خوردن انبیاء جایز است !!
عمربن خطاب،بلد نبود سوره حمد را بخواند
کتاب فقهی امام صادق علیه السلام کجاست؟ آیا شیعه دین را از اهل بی
همجنس بازی صحابه در صحیح بخاری
جواز عمل شنیع استمناء در فتاوی اهل سنت بنابر عمل صحابه!!!
دشمنی با اهل بیت علیهم السلام ،شاخ و دم داره دیگه؟
صحابه و جنگیدن برای رسیدن به حکومت!! از صحیح بخاری
صحیح بخاری و مسلم و جواز قتل کودکان و زنان! حالا هی بگید داعش چر
غلط های قرآنی مولوی عبدالحمید اسماعیل زهی کلیپ
[همه عناوین(1400)][عناوین آرشیوشده]
مطالب پر بازدید
آیا ایرانیان مدیون عمربن الخطاب هستند
نظر بزرگان اهل سنت درباره ابوحنیفه + تصویر
محبت صحابه نسبت به همدیگر!!
ولادت حضرت مهدی عج در منابع اهل سنت +تصویر
اگر زن به سگ زنا بدهد،حد ندارد!!!
خنده خدا +تصویر
خدای موفرفری
بند تمبان خدا
مولوی عبدالحمید و انکار حقایق+کلیپ(شماره
تحریف کتب اهل سنت+اسناد تصویری
سجده بر نجاست،هیچ اشکالی ندارد + تصویر
زنا حد ندارد !! + سند
صدیق و فاروق حقیقی کیست؟
مولوی عبدالحمید و انکار حقایق+کلیپ(شماره
سوالاتی از اهل سنت
مولوی عبدالحمید و انکار حقایق+کلیپ(شماره
مولوی عبدالحمید و انکار حقایق+کلیپ(شماره
خدای وهابیت
چشم چرانی صحابه در نماز !!
خوردن گوشت انسان جایز است+تصویر
ابوبکر ،دخترش عائشه را متهم به فحشاء کرده است+تصویر
خاک قبر امام حسین ع شفای هر درد از منابع اهل سنت
شرایط امام جماعت + تصویر
کلیپ عصبانیت وهابیون از گسترش مذهب شیعه
توهین البانی وهابی و تهمت زنا زادگی به ع
ابن تیمیه می گوید:علی ع برای
ابن تیمیه می گوید:من می توانم مرده
ابن تیمیه میگوید:اکثر صحابه،منافق و کافر
توسل صحابی به رسول خدا ص بعد از وفاتش با سند صحیح +
ابن تیمیه میگوید:توسل به پیامبرص ج
قرآن و اهل بیت ع، یا قرآن و سنت؟!؟
توسل بلال صحابی به قبر رسول الله با سند صحیح
اعتراف آلوسی درباره سوال از ولایت علی در ق
آیا در قبر،از امامت پرسیده می شود+تصاویر
امیرالمومنین،پای خود را در وضو،مسح می کر
حدیث دوازده جانشین پیامبر در صحیح تر
کلیپ های تصویری
تحریف حدیث ثقلین موجود در کتاب مسند حمیدی
جعل استفتا از دفتر آیت الله سیستانی
تکفیر اهل سنت توسط وهابیت
امام اهل سنت و زیارت قبر صالحان و توسل به ایشان
پاسخ به دروغ شهاب خودمون
پاسخ به کسانی که می گویند فقط قرآن و بس
فتواهای ضدقرآنی علمای مکتب سقیفه
شورای عمر،دموکراسی یا دیکتاتوری؟
هرکس زنا کرد و پولش را داد،هیچ مشکلی ندارد
عالم سنی و 70 زن صیغه ایی
فتوای ابوحنیفه شافعی و مالکی:زنا با خانم شوهر دار،حد ندارد
به اعتقاد عایشه،یک سوره از قرآن گم شده
آیا امام زمان عج فرموده:کتاب کافی،برای شیعیان کافی هست؟
ولادت حضرت مهدی عج در منابع اهل سنت
اهانت های عمربن الخطاب به رسول خداص با نام موافقات عمر
حذف حدیث مهدی من عترتی من ولد فاطمه از صحیح مسلم
حذف اسم حضرت زهراس از حدیث چهار زن برتر عالم در صحیح مسلم
حذف حدیث سفینه نوح از صحیح مسلم
ابن تیمیه و وهابیون می توانند مرده زنده کنند
مبعوث شدن تمام انبیا بر ولایت صدیق اکبر علی ع به نقل از منابع اهل سنت
سب و لعن صدیق اکبر علی مرتضی ع توسط معاویه
آیا زنان پیامبرص جزء اهل البیت منظور در آیه33 احزاب هستند؟
چرا اهل سنت،ننگشان می آید بر آل پیامبرشان صلوات بفرستند؟
ولایت صدیق اکبر علی ع شرط ورود به بهشت به نقل از منابع اهل سنت
فحش دهندگان به اهل بیت رسول خداص،افراد مورد وثوق مکتب سقیفه
کتب و مقاله ها
معاویه و ناسزاگویی به علی ع
گریه رسول الله ص در عزای امام حسین ع
مشروعیت تقیه از دیدگاه شیعه و سنی
چرا شیعه گریه و عزاداری میکند؟
دوستان
اسلام تکس
سید محمد یزدانی(کارشناس شبکه ولایت)
حوزه علمیه امیرالمومنین علیه السلام سفیران هدایت اهواز
اهل سنت بر سر دو راهی
قرآنیان
انصار آل محمد(ص)
البرهان
سنت
شیعه حق
شمیم شیعه
سلفی و وهابی
سنت
ولایت
چرا شیعه؟ چرا سنی؟
ابر مظلوم عالم علی علیه السلام

لوگوی وبلاگ ما
قرآن و اهل بیت تنها راه نجات
جهت دریافت کد لوگو،بر روی آن کلیک کنید
آمار بازدیدکنندگان

پیج رنک گوگل

پیج رنک سایت شما

پیج رنک

قرآن و اهل بیت تنها راه نجات
قرآن و اهل بیت تنها راه نجات