آیا در قبر،از امامت پرسیده می شود+تصاویر واگذاری شبکه کلمه در صورت آوردن یک روایت مبنی بر سوال از امامت در قبر و قیامت_{قسمت اول}
آقای عبدالله حیدری،چند وقت پیش ادعایی را مطرح کرد که اگر شیعیان بتوانند یک روایت صحیح و صریح از هرکدام از اهل بیت علیهم السلام بیاورد که در قبر و قیامت از امامت پرسیده می شود،ما شبکه کلمه را در اختیار آنان خواهیم گذاشت.ادعای این کارشناس وهابی را در این لینک مشاهده کنید در واقع این کارشناس وهابی،با این تحدی،و مطرح کردن این پیشنهاد،خواست اینگونه القاء کند که امامت هیچ اصلی در دین ندارد حال روایت صحیح و صریح در مورد سوال از امامت در قبر را خواهیم آورد تا ببینیم بر سر قول خود می مانند یا باز هم زیر قول خود خواهند زد. شیخ طوسی رحمه الله علیه در کتاب شریف تهذیب الاحکام این روایت را آورده اند: (1490) 135 الحسین بن سعید عن حماد بن عیسى عن حریز عن زرارة عن أبی جعفر علیه السلام قال قال: إذا وضعت المیت فی لحده فقل (بسم الله وفی سبیل الله وعلى ملة رسول الله صلى الله علیه وآله) واقرأ آیة الکرسی واضرب بیدک على منکبه الایمن ثم قل یا فلان قل (رضیت بالله ربا وبالاسلام دینا وبمحمد رسولاوبعلی إماما) ویسمی إمام زمانه فاذا حثی علیه التراب وسوی قبره فضع کفک على قبره عند رأسه وفرج اصابعک واغمز کفک علیه بعد ما ینضح بالماء. تهذیب الاحکام شماره 1490 امام باقر علیه السلام می فرماید:وقتی میت را درون قبر گذاشتید،بگویید:بسم الله وفی سبیل الله وعلى ملة رسول الله ص،آیت الکرسی را بخوانید،با دست به بازوی راست میت بزنید،سپس بگویید:ای فلانی،بگو:راضی هستم به الله که خدای من است،اسلام دین من،محمد،پیامبرمن،و علی امام من است{به همین ترتیب تا امام زمانش} جهت دیدن تصویر کلیک کنید بررسی سند روایت: حسین بن سعید بن حماد الحسین بن سعید بن حماد بن سعید بن مهران الأهوازی من موالی علی بن الحسین علیه السلام ثقة الفهرست شیخ طوسی ج1ص51 حمادبن عیسی وکان ثقة فی حدیثه صدوقا رجال نجاشی ج1ص103 شماره 370 حریز بن عبد الله السجستانی ثقة کوفی، سکن سجستان الفهرست شیخ طوسی ج1ص54 زراره بن اعین زرارة بن أعین بن سنسن مولى لبنی عبد الله بن عمرو السمین بن أسعد بن همام بن مرة بن ذهل بن شیبان، أبو الحسن. شیخ أصحابنا فی زمانه ومتقدمهم، وکان قارئا فقیها متکلما شاعرا أدیبا، قد اجتمعت فیه خلال الفضل والدین، صادقا فیما یرویه رجال نجاشی ج1ص124 شماره463 احتمالا مغرضان درباره جناب زراره،شبهه پراکنی کنند.در جواب ایشان می گوییم: امام صادق علیه السلام فرموده است: «رحم اللّه زرارة بن أعین لولا زرارة ونظراؤه لاندرست أحادیث أبی» خداوند زراره بن اعین را رحمت کند که اگر او و امثال او نبودند احادیث پدرم از بین رفته بود. رجال الکشّی، 136 رقم217. همچنین امام صادق علیه السلام به فرزند زراره که عبد اللّه نام دارد میفرماید: «اقرأ منّی على والدک السلام، وقل له إنّی إنّما أعیبک؛ دفاعاً منّی عنک، فإنّ الناس والعدوّ یسارعون إلى کلّ من قرّبناه وحمدنا مکانه؛ لإدخال الأذى فیمن نحبّه ونقرّبه» سلام مرا به پدرت برسان و به او بگو من در پارهای اوقات از تو عیبجویی میکنم و این به خاطر محافظت از جان توست؛ چرا که مردم و دشمنان به هرچه ما توجه کرده و از آن تعریف و تمجید کنیم حساس میشوند و کسی را که ما دوست بداریم و از مقرّبان خود بدانیم مورد اذیت و آزار قرار میدهند. رجال الکشّی: 138 رقم221. وهابی شاید به تو بگوید: شیخ طوسی در الفهرست می گوید که : ان زراره من اسره نصرانیه ( زراره از خانواده ای نصرانی بوده ) می گوییم:در کجای کتاب الفهرست،چنین مطلبی آمده؟بلکه آن چیزی که آمده،این است: زراره بن اعین : و اسمه عبد ربه، یکنى أبا الحسن و زرارة لقب له و کان أعین بن سنسن عبدا رومیا لرجل من بنی شیبان .... و کان سنسن راهبا فی بلد الروم، و زرارة یکنى أبا علی أیضا، و له عدة أولاد زراره بن اعین : اسم او عبد ربه می باشد . کنبه وی اباالحسن است و زراره لقب وی می باشد . و اعین ( پدر وی ) بنده ای رومی برای فردی از بنی شیبان بود .... و سنسن ( جد زراره ) راهبی در بلاد روم بود . کنیه زراه " ابا علی " نیز می باشد و برای او چند اولاد است الفهرست طوسی شماره302 همان گونه که دیدید، اصلا هیچ اشاره ای به اینکه خانواده زراره نصرانی بوده نشده است و باز وهابی،دروغگو از آب در آمد. نکته دیگر:ما برای بررسی شخصیت افراد ، به عملکرد خود ایشان کار داریم نه به دین پدران شان آیا خانواده صحابی همچون عمر بن خطاب و ابی بکر و عثمان از مشرکان و کفار مکه نبودند ؟؟ آیا این سه نفر،خودشان از کفار و مشرکان مکه نبودند ؟ آیا بر لات و هبل و عزّی سجده نمی کردند؟ اشکالات بی اساس دیگری نیز به زراره کرده اند که اگر یک همت بکنی و سند روایات وهابی را بررسی کنی،خواهی دید که روات آن،افرادی مجهول و ضعیف هستند اما تصریح بزرگان به صحت این روایت علامة سبزوارى ومنهامارواه الشیخ عن زرارة فی الصحیح عن ابى جعفر ( ع ) قال قال اذاوضعت المیت فی لحده... نکته:منظور از شیخ،در این نوشتار،شیخ طوسی رحمه الله علیه می باشد ومنظور از فی الصحیح یعنی شیخ در روایتی که صحیح هست این گونه اورده.... ذخیره المعاد ج4ص115 جهت دیدن تصویر،کلیک کنید فاضل هندی یکی از بزرگان شیعه قال الباقر علیه السلام فی صحیح زرارة واضرب بیدک على منکبه الایمن ثم قل یا فلان قل رضیت بالله ربا وبالاسلام دینا وبعلى اماما کشف اللثام ج2ص 22 از مکتبه شامله جهت دیدن تصویر کلیک کنید سیدعلی طباطبایی ففی الصحیح: واضرب بیدک على منکبه الایمن، ثم قل: یا فلان بن فلان ! قل: رضیت بالله ربا وبالاسلام دینا وبمحمد - صلى الله علیه وآله - نبیا ورسولا وبعلی إماما ریاض المسائل ج2ص198 مکتبه شامله.جهت دیدن تصویر کلیک کنید محقق نراقی کما فی صحیحة زرارة: " واضرب یدک على منکبه الأیمن ثم قل: یا فلان ! قل رضیت بالله ربا، وبالاسلام دینا، وبمحمد نبیا، وبعلی إماما مستند الشیعة ج3ص255 مکتبه شامله جهت دیدن تصویر کلیک کنید سید خواساری وفى صحیحة زرارة عن ابى جعفر علیه السلام قال: (إذا وضعت المیت فی لحده فقل (بسم الله وفى سبیل الله وعلى ملة رسول الله صلى الله علیه وآله واقراء آیة الکرسی واضرب یدک على منکبه الایمن ثم قل: یا فلان قل رضیت بالله ربا وبالاسلام دینا وبمحمد نیبا وبعلی اماما جامع المدارک ج1ص185 جهت دیدن تصویر کلیک کنید شیخ جواهری ففی صحیح زرارة عن الباقر علیه السلام ( ) 1 ( إذا وضعت المیت فی القبر فقل بسم الله إلى أن قال :واضرب بیدک على منکبه الایمن ، ثم قل یا فلان قل قد رضیت بالله ربا ، وبالاسلام دینا ، وبمحمد صلى الله علیه وآله رسولا، وبعلی علیه السلام إماما جواهر الکلام ج4ص318 جهت دیدن تصویر کلیک کنید جهت دیدن تصویر کلیک کنید نظر علامه مجلسی رضوان الله علیه درباره این روایت: الحدیث الثانی:صحیح مراه العقول ج14ص94 جهت دیدن تصویر کلیک کنید آقای عبدالله حیدری،دیدی که ما روایت صحیح آوردیم.سند آن را تک تک بررسی کردیم.نظر بزرگان را هم در تایید و صحت این روایت،آوردیم.آیا اکنون بر سر عهد خود خواهی ماند،و شبکه را به ما شیعیان واگذار خواهی کرد؟ خداوند در قرآن می فرماید: وَأَوْفُوا بِالْعَهْدِ ? إِنَّ الْعَهْدَ کَانَ مَسْئُولًا به عهد و پیمان خود وفا کنید، زیرا که از عهد و پیمان پرسش خواهد شد.اسرا 34
============= نرم افزار کل سایت موسسه تحقیقاتی حضرت ولیعصر عجل الله تعالی فرجه
|